Versace: Od włoskiego atelieru do światowej marki

Versace: Od włoskiego atelieru do światowej marki>

Versace należy do najważniejszych marek w dziedzinie mody i perfum. Od wielu lat wyznacza najnowsze trendy, a swoim klientom zapewnia status i pozycję w społeczeństwie. Jesteś jej fanem i chciałbyś dowiedzieć się o niej więcej? Przeczytaj nasz artykuł.

Luksusowa odzież jako podstawa oferty

Versace to włoska firma, która specjalizuje się w produkcji i sprzedaży luksusowej odzieży, akcesoriów i perfum. Została założona przez Gianniego Versace w 1978 roku.

Gianni miał modę i krawiectwo we krwi. Od najmłodszych lat pracował u boku swojej matki w rodzinnej pracowni krawieckiej. W 1972 roku postanowił jednak, że nadszedł czas, by wyjść na swoje i stworzyć coś własnego. Z rodzinnego Reggio Calabria przeprowadził się do Mediolanu, gdzie początkowo projektował kolekcje dla Florentine Flowers. Później pracował dla innych znanych marek, dzięki czemu jego nazwisko zaczęło krążyć w kręgach mody.

Ciekawostka

Ikoniczne logo głowy meduzy, które używa marka Versace, zostało zainspirowane mozaikową podłogą w jednej z rzymskich willi, gdzie dorastał Gianni.

W 1976 roku do Versace dołączył jego brat Santo, który ukończył ekonomię i handel oraz miał własne biuro w Mesynie. Bracia razem z przyjacielem Claudiem Lutim zaczęli rozważać otwarcie firmy, która będzie nosić imię Gianniego. Ich marzenie zostało spełnione, gdy w marcu 1978 roku w La Permanente w Mediolanie została zaprezentowana pierwsza kolekcja Versace, która odniosła wielki sukces.

versace-bright-crystal

Zdroj: Koku.sk

Popularność marki znacząco rosła

Popularność marki rosła w zawrotnym tempie. W 1978 roku powstał pierwszy butik Versace na mediolańskiej Via della Spiga, a w 1982 roku marka rozszerzyła swoją ofertę o akcesoria, biżuterię, wyposażenie wnętrz i porcelanę.

Wielka zmiana nastąpiła także w 1993 roku, kiedy do firmy dołączyła Donatella Versace, siostra Santa i Gianniego.

Czy wiedziałeś, że …

… Versace zaprojektował wiele ubrań dla znanych osobistości? Do jego klientów należeli między innymi Elton John, Michael Jackson, księżna Walii czy księżna Karolina z Monako.

Ciemne lata 90.

KKoniec lat 90. był dla marki Versace trudny. Powodem nie był spadek sprzedaży ani mniejsze zainteresowanie ze strony klientów, lecz zamach na Gianniego, który niestety nie przeżył. W 1997 roku funkcję dyrektora kreatywnego objęła Donatella, była wiceprezes firmy, a stanowisko dyrektora generalnego objął Santo.

Kolejne lata upłynęły pod znakiem interesujących modowych elementów. Dużą uwagę przyciągnęła na przykład Jennifer Lopez, która na rozdanie nagród Grammy w 2000 roku założyła ikoniczną zieloną suknię. Zgodnie z badaniem przeprowadzonym przez Daily Telegraph w 2008 roku, była to piąta najikonickiejsza suknia wszech czasów.

Spadek przychodów i sprzedaż grupie Michael Kors

Na początku XXI wieku przychody marki zaczęły znacząco spadać. Donatella starała się znaleźć dyrektorów generalnych, którzy mogliby poprawić sytuację, ale wielu z nich po krótkim czasie zrezygnowało. Powodem były zwykle nieporozumienia z rodziną Versace.

Kiedy w 2018 roku marka otrzymała ofertę od grupy Michael Kors na przejęcie za 2 miliardy dolarów, Donatella nie czekała zbyt długo. Sprzedaż odbyła się we wrześniu, a w styczniu 2019 roku marka stała się częścią grupy Capri Holdings Limited, która w swoim portfolio ma takie marki jak Michael Kors i Jimmy Choo.

versace-woman

Zdroj: Koku.sk

Pierwszy zapach ujrzał światło dzienne w latach 80.

Pierwszy zapach Versace trafił na rynek w 1981 roku. Nosił nazwę Gianni Versace for Women i charakteryzował się połączeniem orientalno-kwiatowych nut. Obecnie nie znajdziesz go już na rynku, ale możesz zaopatrzyć się w jego łagodniejszą wersję, Versace Woman. Ta woda perfumowana zawiera dziką różę, plumerię, jaśmin, bergamotkę, drewno hinoki, piżmo, prawdziwą ambrę oraz inne interesujące składniki, które sprawiają, że jest idealna do noszenia zarówno w ciągu dnia, jak i wieczorem.

W ciągu lat marka Versace wyprodukowała wiele ikonicznych perfum. Do najpopularniejszych należą:

  • Versace Bright Crystal – nie dajcie się zwieść jej delikatnemu różowemu wyglądowi. W środku flakonu znajdziecie dominującą woń, która jest idealna dla silnych i pewnych siebie kobiet. W składzie łączy się granatowe jabłko, drewno, ambrę, piżmo, magnolię, lotos, piwonię oraz lodowy akord. Jest idealna do noszenia przez cały rok.
  • Versace Yellow Diamond – klasyka, która nigdy się nie znudzi. To woda toaletowa Versace Yellow Diamond. W jej składzie znajdziesz olejek neroli, cytrynę z diamentem, sorbet gruszkowy i bergamotkę, które zapewniają intensywny i wyrazisty, ale wciąż delikatny i kobiecy zapach.
  • Versace Dylan Blue – cytrusowy zapach, który pojawił się na rynku w 2016 roku. Charakteryzuje się połączeniem wodnych nut, grejpfruta, liści figowca, bergamotki, piżma i innych przyjemnych aromatycznych składników.
  • Versace Eros – męska woda toaletowa, idealna dla miłośników świeżych zapachów. Produkt łączy olejek miętowy, skórkę cytryny, zielone jabłko, dąb, cedr, wetiwer i wanilię, tworząc odurzającą i nieodpartą kombinację.
  • Versace Crystal Noir – eteryczny, zmysłowy zapach dla kobiet, który podkreśla osobowość i doskonale dopełnia każdy strój. Zawiera świeże składniki, takie jak pomarańcza, piwonia, moś, gardenia, a także cięższe nuty, takie jak piżmo i ambra. Jest to idealny wybór, szczególnie na wieczór lub zimą, kiedy potrzebujesz wyrazistego zapachu.

versace-dylan-blue

Zdroj: Koku.sk

Perfumy Versace – idealne na każdą okazję

Marka Versace oferuje niezliczoną ilość interesujących zapachów dla mężczyzn i kobiet. Większość z nich jest uniwersalna i nadaje się do noszenia zarówno w ciągu dnia, jak i wieczorem, co daje pewność, że przy wyborze nowego perfumu na pewno znajdziesz coś dla siebie.

Jeśli to by ci nie wystarczyło, Versace oprócz klasycznych perfum i wód toaletowych sprzedaje również mleczka do ciała, żele pod prysznic i dezodoranty. Gwarantują one, że twoja skóra będzie zawsze pięknie pachnieć.